Smysl hry je hledání nápověd (nebo úkolů) a odměn. S pomocí organizátora nebo staršího sourozence se mohou zúčastnit i nejmenší děti.
Popis:
Každá nápověda dovede hráče k nápovědě nové. Může zároveň s každou nápovědou najít malou odměnu nebo celý „poklad“ až na konci hry.
NEBO
První nápověda hráče dovede k úkolu, za jehož splnění obdrží novou nápovědu. Pomocí nápověd bude hledat další úkoly, které ho postupně dovedou až k pokladu.
Příprava:
- Napište si plán hry – kde budou schované nápovědy/úkoly
- Na lístky papíru napište nebo namalujte symbol, kde se nápovědy/úkoly nachází
- Lístky schovejte na vybraná místa
Příklad:
Nápověda (obrázek boty), v botě další nápověda (obrázek skříně), ve skříni další nápověda (obrázek postele), …
NEBO
Nápověda (obrázek boty), v botě úkol, po jeho splnění organizátor předá další nápovědu (obrázek skříně), ve skříni – úkol, po jehož splnění hráč dostane další nápovědu, …
Tipy pro přípravu:
- Počet nápověd přizpůsobte věku dětí a schopnosti se soustředit/vydržet u aktivity (například 1,5 roku: 3-5 nápověd, 3 roky: 5-8 nápověd)
- Pro mladší děti doporučuji nápovědu formou obrázku než organizátorem čtený text
- Nejmenším dětem je třeba pomoci nebo je navést správným směrem (například obrázek boty: Kam dáváme boty? Kde máš boty? Kde je bota?)
- Pokud si nejste jistí v kreslení, můžete si obrázek najít na internetu a vytisknout
- Hráči mohou být z různých věkových skupin – každá věková skupina bude mít své úkoly nebo upravenou obtížnost, nápovědy mohou být stejné
Tipy pro úkoly:
- Zvolte vhodnou kombinaci a náročnost aktivit vzhledem k věku dětí
- Sportovní činnosti – zatočit se, povyskočit, udělat dřep, běžet od značky ke značce, proběhnout překážkovou dráhu
- Hudební činnosti – zazpívat písničku, vytleskat jméno nebo oblíbené zvíře, zatleskat stejně jako organizátor
- Všeobecné znalosti – najít a ukázat na konkrétní barvu, poznávání zvířat/jaké dělají zvuky, rozpoznávání čísel